Тяжіння

Перший концерт Ф.Шопена для фортепіано з оркестром мі мінор

Концерт написаний в трьох частинах: Allegro maestoso, Romance: Larghetto, Rondo: Vivace Перша частина найбільша, і їй присвячено три картини циклу. На картинах композиція розвивається по діагоналі- з лівого нижнього кута до правого верхнього кута (частина А), з верхнього лівого кута до правого нижнього (частина В) і знову з нижнього лівого кута до правого верхнього (частина С). Мелодія представлена у вигляді крони фантастичного дерева з добре помітними рядами «суцвіть». Довгі ряди (наприклад, в частині А їх вісім) відповідають авторському умовного поділу музичного твору на частини. «Суцвіття» - короткі музичні фрази всередині ряду.

Загальний фон трьох картин- синьо-блакитний. Це колір прозоро-урочистої, граціозною мелодії першої частини концерту. На першій картині композиція починається з символічного стовбура дерева з декількома паралельними товстими гілками. Вони відображають величний фанфарний характер вступу концерту. Цей елемент повторюється на картинах, як і в музиці. Тон «суцвіть» змінюється - від блідо блакитного, блідо фіолетового і зеленого до насичено жовтого і красного- разом з розвитком мелодії від м'яких і ліричних роздумів до патетичних, наповнених волею і міццю музичних фраз. Білі графічні малюнки всередині «суцвіть» символізують музичний малюнок окремих музичних фраз твору. Вони повторюються, відображаючи повторення і розвиток мелодії концерту.

Світлі блакитні, зелені та фіолетові тони картини, яка написана на тему другої частини концерту, відповідають спокійному безтурботному настрою Romance: Larghetto. Романтична мелодія нагадує про красу природи і її досконалість. Композиція цієї картини представлена кулею - досконалою природною формою. Що це -крапля дощу на листях дерев, у якій відображаються фарби навколишнього світу? Або це вся земна куля, яка ніжиться в сонячних променях? Музична розповідь на цій картині починається з лівого боку кулі, де з неі, як своєрідна пуповина, виходить зелене стебло, і закінчується внизу, там де з'являється золотисто-жовта нитка фіналу. Розповідь розділена на вісім музичних складових - вісім сегментів кулі. Плавний горизонтальний малюнок окремих елементів підкреслює спокійний романтичний характер музики. У кількох місцях горизонтальні лінії перетинаються вертикальними, нагадуючи про красиві гаммообразні пасажі в другій частині концерту. Профіль горизонтальних графічних елементів відповідає музичним фразам твору, його двом основним музичним темам, розвиток яких завершується емоційним фіналом.

Заключна частина концерту була написана композитором з використанням тем народної танцювальної музики. Панує атмосфера свята. На картині вона відображена домінуванням яскравих зелених і помаранчевих тонів. Жива динаміка форм сегментів, на які розділена картина, енергійні вигини елементів, що нагадують невеликі «клубочки» стрічок, підкреслюють яскраву і бадьору тему музичного рефрену. Кучеряві стрічки, що збігають з яскравих помаранчевих і червоних серповидних фрагментів, доповнюють святкову картину і нагадують про віртуозну ефектність музики. Різні форми «клубочків» відповідають різним музичним фразам твору. Вони час від часу повторюються, як повторюється і розвивається музична тема концерту.

А.П'яццолла ПОРИ РОКУ В Буенос-Айресі

Цей музичний цикл був написаний аргентинським композитором Астором П'яццоллою засновником стилю танго нуево- в 70-ті роки минулого століття з використанням різних музичних традицій: класичної, джазової, афро-іспанської. На всіх чотирьох картинах, написаних за мотивами цього циклу, музична розповідь починається в лівому нижньому кутку картини й розгортається в сегментах, розташованих за годинниковою стрілкою відповідно різним музичним фрагментам твору.

Картина «Осінь в Буенос-Айресі» наповнена глибокими помаранчевими та червоними осінніми тонами. Статична тільки перша частина музичної історії, в якій ритмічні звуки оркестру нагадують бекання овець в рухомому по горах стаді. Решта частини композиції дуже динамічні. Все танцює в бурхливому осінньому круговороті: хмари на прозоро-блакитному небі, ліс і його відображення в озері. У пристрасному танго під дощем листопада злилися літо (зелені чоловічі фігури) і осінь (червоні жіночі фігури). Їм вторять віолончелі, чиї хвилюючі грудні голоси солірують в музичному творі (в скрипковій транскрипції Л.Десятникова).

Обірвані нитки символізують невизначеність і самотність прийдешньої зими.

На картині «Зима в Буенос-Айресі» домінує синій колір, колір холоду і самотності. Як в калейдоскопі, застигли в танго примарні пари. Це люди або примари, що вийшли в темряву богемного Буенос-Айресу на свій зимовий карнавал? Гострі кути ламаних ліній відображають пронизливі й різкі музичні фрази твору. Вони пульсують в ритмі зимового танго, загострюючи відчуття холоду. Самотньому серцю (застигла тепла помаранчева крапля) незатишно. Його заспокоює музична цитата з «Зими» Вівальді, майстерно вписана в текст П'яццолли Л. Десятниковим. Запалені старовинні канделябри, скоро буде бал.

Картина «Весна в Буенос-Айресі» складається з трьох елементів. Нижня частина — це царство зеленого лісу, чиї бадьорі голоси та свіжий подих символізують відродження і нові надії. Щебетання птахів, стукіт дятла по деревах все заховано під зеленими шатрами дерев. У верхній частині картини традиційний образ грози з яскравими спалахами блискавки й важкими фіолетовим гуркотом грому. Однак вони не лякають, а радують

Весняна гроза швидко напоїть землю і закінчитися. Між небом і землею в чуттєвому танго злилися юнак і дівчина. Народжується пристрасть, а можливо і любов.

Картина «Літо в Буенос-Айресі» розділена на сім сегментів, відповідних музичним фразам твори. Це підкреслює характерну рису танго П'яццолли — часту різку зміну мелодії від ніжної ліричності до пристрасних емоційно насичених акордів. Образи картини відображають гімн еклектики Буенос-Айресі. Галасливі вулиці міста з ранку до вечора заповнені величезною кількістю машин, чиї різкі пронизливі звуки вплітаються в нитку музичного твору кілька разів.

Їм служить контрастом ліричний шепіт хвиль на океанському узбережжі. Їх блакитні крила вриваються в міську метушню. Спокусливо прогнувся міст жінки. Зі скреготом розкрила на сонці свої пелюстки гігантська механічна квітка. Впевнено випрямив спину Palacio Barolo - перший хмарочос в Аргентині та всій Латинській Америці. Посеред нескінченних потоків машин застиг Обеліск символічний центр міста. І все це об'єднує пристрасне і ліричне танго — символ любові.

Друзі, раді повідомити, що ми разом з Громадською організацією UAFRA (Українська Асоціація Жіночих Досліджень в Мистецтві) оголошуємо відкриття онлайн-виставка “ТЯЖІННЯ“.
Куратор виставки - Ірина Акімова.

Виставка представляє роботи 16 українських та іноземних авторів сучасності різноманітних жанрів:
Джозефіне Флоренс - Одеса, Україна.
Анжеліка Гончар - Київ, Україна.
Міла Діденко - Полтава, Україна.
Тарас Рось - Львів, Україна.
Наталія Стрижко - Київ, Україна.
Ян Маклайн - Тернопіль, Україна.
Яна Янк – Київ, Україна.
Леся Рось – Львів, Україна.
Ольга Мельникова - Київ, Україна.
Людмила Давиденко - Львів, Україна.
Ольга Фединчук - Чернівці, Україна.
Анастасія Боднар - Київ, Україна.
Ірина Акімова - Київ, Україна.
Маркус Найден - Кель, Німеччина.
Августо Подеросі - Рим, Італія.
Олександра Христофорова - Київ, Україна.



Коротка анотація теми виставки:
Пандемія короновіруса вплинула на соціальні комунікації в суспільстві. Карантинні заходи і локдауни обмежили соціальні зв‘язки між людьми. Постраждала сфера культури: часто закривалися музеї і виставки, театри і кінотеатри. Між глядачами і авторами виростали штучні комунікаційні бар‘єри.
Однак взаємне тяжіння між людьми в родинах, в колі друзів і за його межами не слабшає, а знаходить нові шляхи розвитку і інструменти реалізації. Бар‘єри стимулюють/притягують інновативне мислення і пошук нових форм. Творчість, як магніт, об’єднує навколо себе творців і глядачів, інноваторів та споживачів. Сила людського тяжіння – запорука подолання будь-яких криз.
Запрошуємо вас завітати в онлайн-галерею виставки з 22-го лютого до 12-го березня 2021!

Організатори конкурсу:
* TimaxArt Auction House - це онлайн-галерея та аукціонний дім, заснований у 2017 році. Основними напрямками діяльності є сучасне українське та європейське мистецтво. Художня міжнародна онлайн платформа представляє митців з більш, аніж з 50 країн світу, різних напрямків та стилів. Спеціалізацією галереї є організація та проведення онлайн-аукціонів, онлайн та офлайн виставок, діджиталізація сучасного українського мистецтва, а також промоція художників через міжнародне партнерство з Artprice.com; Artnet.com.
* Громадська організація Українська Асоціація Жіночих Досліджень в Мистецтві (UkrainianAssociation for Feminine Research in Arts) промотує побудову суспільства рівних можливостей через підтримку жіночого мистецтва, національного і міжнародного арт-активізму. За три роки UAFRA разом з партнерами провела біля 20 виставок сучасного мистецтва в Україні та за кордоном.

 

Посилання на онлайн виставку: 

https://timaxglobal.com/%d0%be%d0%bd%d0%bb%d0%b0%d0%b9%d0%bd-%d0%b2%d0%b8%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2%d0%ba%d0%b0-%d1%82%d1%8f%d0%b6%d1%96%d0%bd%d0%bd%d1%8f-2/

Copyright © Akimova Art, 2021